WHO’S FUTURECAT?

Futurecat is Annemie, een nieuwsgierige, enthousiaste, begripvolle, heldere vrouw van vandaag met oog voor morgen.

Kijken is zowat mijn ding. Als fotograaf, in de bedrijfswereld in verkoop en aankoop. Het komt altijd neer op dingen vinden: mooie dingen, sterke producten, ideale klanten en de noden van die klanten weten te herkennen.

Het voedde de basis van mijn nieuwsgierigheid. Het willen kijken en ontdekken, wat hebben we morgen nodig? Waarom kiezen we ervoor? Welke behoeftes hebben we? Welke waarde hechten we eraan? En hoe verschuiven die waardes?

Vanuit die ervaring in kijken en vinden komt Futurecat. Als een kat zie ik dezelfde wereld op een andere manier. Ik scan de wereld 360° om me heen en zie kleine signalen en ontmasker ze als ‘drivers of change’.

Futurecat helpt orde scheppen in deze signalen en ze te vertalen naar wat ze voor jou als persoon of organisatie kunnen betekenen. Wie als eerste een trend herkent is onbelangrijk. Het belang van trendonderzoek bestaat erin de trend op het juiste moment in te passen in je leven of bedrijfsvoering.

MISSIE

Futurecat helpt organisaties relevante trends te herkennen vandaag en deze te gebruiken in hun product of strategie voor morgen.

VISIE

Futurecat ontwikkelt tools waar organisaties mee aan de slag kunnen om inzicht te krijgen in trends en ontwikkelt een methodiek om deze te implementeren.

Futurecat wil verder uitgroeien tot een gezond consultancy bedrijf en blijft up to date met maatschappelijke veranderingen en de impact ervan op het bedrijfsleven.

Trendonderzoek lijkt vaak een dure tool, ingezet door grote multinationals voor het bepalen van strategiën. Iedereen heeft echter te maken met een versnelde maatschappij en er baat bij om met de hulp van trends de (denk)stap vooruit nu te maken.

Futurecat wil trendwatching voor alle ondernemingen en organisaties toegankelijk maken, budgetvriendelijk en op maat.